בחירת תוסף סידן

 מה זה אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס – בריחת סידן

המילה אוסטיאופורוזיס מקורה בשפה היוונית, ופירושה "עצם מחוררת" אוסטיאו-עצם, פורוזיס-מחוררת. מונח זה מתאר במדויק את מצב העצם, כאשר עקב המחלה הצפיפות יורדת.

אם הידלדלות העצם אינה מקבלת טיפול נכון,  עצמות השלד נעשות שבריריות ובתוך כך עלולות להישבר מכל פגיעה בהן ולו החלשה ביותר . מצב זה עלול לגרום לכאבים ולנכות , ובמקרים מסוימים אף למוות.

העצם בנויה כמעין כוורת המכילה חללים של אוויר וקירות גרמיים, מבנה זה מקנה לה חוזק מצד אחד אך שומר על משקלה הנמוך מהצד אחר.

בעצמות שבגופנו מתרחשים כל הזמן תהליכים של הרס והתחדשות. תאים מיוחדים בעצם (אוסטיאוקלסטים) הורסים את התשתית הגרמית שבה וגורמים לספיגת העצם (לפירוקה),

ותאים בוני עצם (אוסטיאובלסטים) בונים את העצם מחדש.

כאשר מדובר באוסטיאופורוזיס, קצב הרס העצם עולה על קצב בנייתה, מצב המוביל לירידה בצפיפות העצם ומגדיל את הסיכון להיווצרות שברים.

התפרקות העצמות בתחילת המחלה אינה גלויה, מאחר שאינה מתבטאת בסימנים גופניים ומפני שאיכות החיים של החולים אינה נפגעת בשלב זה.

לעתים קרובות מתגלה המחלה לראשונה בשלב מתקדם, כאשר העצמות נשברות. שברים קורים בעיקר בעמוד השדרה, אבל גם בירכיים, בצוואר הירך ובזרועות.

בשלב מתקדם של המחלה, אפילו הרמת משקל קל או החלקה במדרגות עלולות ליצור שברים בעמוד השדרה, וכך גם נפילה הצִדה. בנוסף,

חולה הבולם את עצמו מפני נפילה באמצעות ידיו עלול לשבור גם את פרקי ידיו, והצלעות עלולות להישבר כתוצאה מעיטוש.

מאחר שהשרירים מנסים לפעול כנגד השינויים במבנה השלד, עלול החולה לסבול משרירים מתוחים ומכאבים מתמשכים במקביל להתרפאות העצמות השבורות.

חולים רבים אינם מחלימים החלמה מלאה ונעשים סיעודיים. בשלב מתקדם של האוסטיאופורוזיס מבחינים גם בשינויים חיצוניים: גבם של החולים מתקמר ונוצרת להם "גיבנת".

ארגון הבריאות העולמי, WHO , מונה את האוסטיאופורוזיס עם עשר המחלות המשמעותיות ביותר. למרות המניעה והטיפול היעילים הקיימים בימינו, מרבית החולים באוסטיאופורוזיס

אינם מודעים למחלה ואינם מטפלים בה.

סיכון רב יותר לנשים

להופעת האוסטיאופורוזיס גורמי סיכון שונים, לרבות נטייה גנטית, תזונה ואורח חיים. לנשים בגיל המעבר נשקף סיכון גבוה במיוחד ללקות באוסטיאופורוזיס,

משום שמסת העצם שלהן פוחתת במהירות בגיל זה: בחמש השנים הראשונות לאחר הפסקת הווסת, מתמעטת רקמת העצם ב-10 עד 15 אחוזים.

כל שבר הוא נורית אזהרה

בכל נפילה המסתיימת בשבר, מומלץ לחשוד כי הסיבה האמתית לשבר היא אוסטיאופורוזיס. אם פגיעה פעוטה שוברת עצם, יש להתייחס לכך כאל נורית אזהרה, המאותת על שבירותן של העצמות.

כמו כן, ראוי לדעת כי נשים שנשברה עצם בגופן נתונות בסיכון מוגבר לשברים נוספים; ועל מנת להתגונן ביעילות מפני שברים, יש לקבל טיפול תרופתי ולצרוך תזונה עשירה בסידן.

פרופסור שמואל אדלשטיין – טיפול בתזונה
אתר הבית של פרופסור שמואל אדלשטיין
מפתח התרופה Alpha D3
האמת על תוספי תזונה

תוספי תזונה – המדריך המלא
חנות ויטמינים ותוספי תזונה במחירים הטובים ביותר

ויטמינים און ליין
מכירות אונליין של תוספי תזונה

שוק תוספי התזונה בישראל

פרופסור שמואל אדלשטיין

וויטמין D3 צמחי וטבעי מחזזיות
אוסטאופורוזיס
אוסטאופורוזיס תזונה
אוסטאופורוזיס טיפול טבעי
טיפול טבעי באוסטאופורוזיס
טיפול טבעי בדלדול עצם

סידן ציטראט
ויטמין K2 בצורת MK7 טבעי

כדורי סידן – מתי לקחת אותם?
סידן (קלציום)
בריאות העצם
אופן נטילת סידן
מה זה קלציום
סידן בגוף
תוסף סידן

תוסף סידן לילדים
בחירת תוסף סידן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהו ויטמין K2

אובדן צפיפות עצם

מהו ויטמין MK7